قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس

فراخوان جشنواره تخم مرغ هاي رنگي نوروز

فوریه 07 2017

فراخوان جشنواره تخم مرغ هاي رنگي نوروز

جشنواره تخم مرغ هاي رنگي نوروز

شک نیست یکی از نمودهای زندگی جمعی، برگزاری جشن ها و آیین ها ی گروهی است و هفت سین نیز از دوران ایران باستان به نیت نیایش و شکرگزاری و شادمانی برای ایرانیان به یادگار مانده است. در آیین های ایرانی برای جشن های گوناگون خوراکی های ویژه ای  تهیه می شده است.از جمله برای هفت سین هفت روییدنی انتخاب شده است که سبزه ،سمنو،سماق،سنجد،سرکه،سیب،سیر از جمله  و  این روییدنی هاست ،در کنار آنها به یمن برکت و شادمانی وجود نمادهای دیگر نیز بر سفره هفت سین وجود دارد.آینه، قران و تخم مرغ ازجمله ابن نمادها هستند.وجودتخم مرغ  در هفت سین ایرانیان نماد زایش و آفرینش است که همانا این خصیصه از ارکان بقای کائنات و طبیعت به شمار می رود.

واحد زیباسازی شهرداري ساري در پیشواز از بهار ۱۳۹۶ چهارمين جشنواره هنری تخم مرغ های نوروزی را  برگزار می نماید.در این راستا هر هنرمند که طراحی تخم مرغ  را به عهده گرفته است طراحی هفت سین هماهنگ با آن را نیز در کنار تخم مرغ و متناسب با همان طرح ها انجام خواهد داد .طراحی تخم مرغ ها میتوانند به صورت یک نفره یا گروهی باشند و حتی طراحی هفت سین میتواند در قالب تلفیق با هفت سین باشد.از کلیه افراد شرکت کننده در مرحله ابتدایی طرح ارسالی دریافت شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آفراد برگزیده به مدت سه روز بر روی اثر خود اعم از هفت سین و تخم مرغ رنگی بزرگ اجرای طرح و نقش خواهند داشت .این جشنواره با هدف ترغیب هنرمندان به مشارکت در زیباسازی شهری ،تشویق آنان در ذوق آزمایی های گروهی،طراحی مبلمان های شهری مناسبتی با ایده های نوآورانه  ارج نهادن به سنت ها و باورهای اجتماعی و تاریخی خلق آثار هنری با نگاه ويژه به فرهنگ، آداب و رسوم منطقه مازندران جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت بخشی به فضای شهری در ایام نوروز از طریق مشارکت هنرمندان رشته های تجسمی ، برگزار می شود.

مشخصات جشنواره :

این دوره نیز ماننددوره های قبلی احجام تخم مرغ شکل به ابعاد۲۰۰ سانتیمتر ارتفاع و قطر ۱۲۰ سانتمتر آماده اجرای ایده های برگزیده هنرمندان خواهد بود.

ایده پردازی می تواند برای همه تکنیک ها با انواع رنگ یا پیوست هرنوع تکنیک تجسمی روی حجم تخم مرغ طراحی شود. اجرای آثار در فضای باز عمارت مركزي شهرداري خواهد بود. آوردن قلم مو،رنگ و کلیه ابزار به عهده هنرمندان و پشتیبانی  بر عهده واحد زيباسازي می باشد.

شرایط شرکت:تمامی هنرمندان رشته های تجسمی (نقاشی،گرافیک و تصویر سازی، مجسمه سازی …) می توانند در این جشنواره شرکت نمایند .هر هنرمند میتواند حداکثر ۳ طرح را به دبیر خانه ارسال نماید.

نحوه ارائه آثار:

متقاضیان می توانند با مراجعه به دبیر خانه فرم ثبت نام را  تكميل نموده و تصاویر آثار را برروی CD با فرمت JPEG و کیفیتDPI 300 به دبیر خانه تحویل نمایند. تصویر ماکت یا طرح به صورت سه بعدی اختیاری می باشد.

گاه شمار فراخوان:

– مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

– تاریخ اجرا از ۲۰ اسفند به مدت۳روز (تاریخ دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد.)

هدیه ورودی جشنواره :

به کلیه هنرمندان منتخب که آثار خود را در جشنواره اجرا نمایند مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بعنوان هدیه ورودی تعلق خواهد گرفت.

مقررات:

– به هنرمندانی که به دلایل شخصی از ادامه اجرای کار خودداری کنند و یا موفق به اتمام کار در زمان جشنواره نشده و یا کیفیت اجرایی مطلوب و متناسب با طرح نداشته باشند، مبلغ ورودی تعلق نخواهد گرفت.

-کلیه آثار خلق شده در ایام نوروز در فضا های عمومی شهر ساري به نمایش گذاشته می شود.

-در صورتی که عدم اصالت طرحی در هر مرحله از جشنواره محرز شود اثر از دور جشنواره حذف شده و مسئولیت پاسخگویی به عهده پیشنهاد دهنده است.

نشانی دبیرخانه:

ساري بلوار آزادي ميدان شهيد قاسمي ساختمان مركزي شهرداري ساري طبقه دوم واحد زيبا سازي تلفن: ۳۳۵۱۶۰۲۳

لطفا یک فرم با افزونه contact 7 ایجاد و اضافه کنید.

تنظیمات پوسته > عمومی > تنظیمات فرم تماس